Monday 16 July 2012

TPM (Tenaga Pengajar Muda) UiTM

I have been in this industry for so many years... Lately dah mula rasa bosan dengan kerje sendiri. Disebabkan bosan, so memang dah tak boleh nak concentrate dengan kerja. Asyik nak menghabiskan masa dengan kerje sendiri yang tak berkaitan dengan kerje ofis. Aku dah mula perasan pada diri sendiri yang aku ni banyak bagi alasan... Bila dah sampai dateline, barulah nak bersengkang mata nak siapkan kerja. Kalau tak siap, mulalah bagi alasan...

Terasa nak mencari angin baru. Nak kan sesuatu yang lebih challenging and of course can gain more for the family. Tapi tak berani nak mulakan 1step. Macam mana kalau dah berhenti, then tempat baru pulak tak sesuai? Walau dah pernah rasa feeling ni, tapi hati ni tetap tak yakin. Dah lama sangat dalam comfort zone ni...

Nak belajar semula pun macam seronok. Tapi yakin ker? Macam tak berapa confident nak belajar semula...  Belajar ni bukan boleh main-main especially kalau dapat biasiswa... Lately application untuk TPM UiTM dah dibuka. Tarikh tutup dia 25hb Julai 2012.

Nak apply ker tak? Nak apply ker tak? Nak apply ker tak? 


TPM ni banyak stage. Bukan dapat macam tu ajer... Temuduga 2 kali.. Kene pass... Then banyak lagilah process nya. If success, kene cari sendiri tempat untuk belajar based on course yang di apply. 

Banyak cerita aku dengar pasal TPM ni. Since aku ni dah bekeluarga dan ada anak, the chances to get it, very low. Tapi betul ker? Ini dengar cakap2 mulut ajer... Tajaan pun tak banyak sangat compare dengan saraan hidup sekarang. Tapi itulah.. org kata bersusah-susah dahulu... Bersenang-senang kemudian... Gaji pensyarah boleh tahan. Mungkin buat permulaan, tak lah banyak sangat compare dengan swasta. Tapi kalau by grade dah naik, memang masyuk. Lagi satu, peluang tu... nak sambung study PHD, memang sangat tinggi dan senang dapat tajaan. Hemm... Aku bukanlah ulat buku... tapi minat tu macam ada... Dulu, time degree, belajar main-main. Janji lulus.. Pointer cukup-cukup makan 3.++ . Sikit ajer ++ nyer...

So finally, aku apply ajer... Tapi masih nak kene hantar hard copy to UiTM. Nasib baik dekat. Boleh hantar by hand. Wish me luck... Kawan-kawan yang nak apply... masih ada masa lagi... Link dia nnti aku check semula.. aku update kat sini nnti..

No comments:

Post a Comment